اثر گردو بر قند خون تا چند درصد موثر است؟ همه چیز در مورد تاثیر گردو برای دیابت

9/دی/1402 وبلاگ
بدون دیدگاه

اثر گردو بر قند خون تا چند درصد موثر است؟ گردو ازجمله مواد غذایی بسیار مفید است که در بین آجیل ها هم جایگاه بالایی دارد  و به عنوان یک داروی گیاهی در کنترل بیماری ها عمل می کند.  تاثیر گردو بر قند خون این است که می تواند میزان هموگلوبین خون را در سطح مشخصی در بدن حفظ کند و زمانی که هموگلوبین تثبیت شود، قند خون نیز کاهش می یابد.

با توجه به آزمایشات انجام شده در خارج از کشور در دانشگاه های تحقیقاتی ایالات متحده، محققان دریافتند که پس از حدود 3 ماه، تأثیر گردو بر قند خون، تازه شروع می شود و خودش را نشان می دهد. نکته جالب در مورد این آزمایش این است که کمتر از 0.3 درصد روی قند خون بیماران دیابتی تأثیر دارد، اما این مقدار از سایر عوارض طولانی مدت نیز جلوگیری می کند.

نهالستان گردو گلرنگ نهال، تولید کننده انواع نهال گردو که شما میتوانید به صورت تضمینی و کیفیت بالا، نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنید. گلرنگ نهال با مجوز سازمان جهاد کشاورزی می باشد، همچنین ارسال نهال به تمامی نقاط کشور ظرف 48 ساعت صورت می پذیرد. جهت دریافت مشاوره ی رایگان خرید نهال گردو جهت راه اندازی باغ گردو، استعلام قیمت نهال و یا روند ثبت و ارسال سفارش نهال گردو، با کارشناسان ما ارتباط بر قرار نمایید.

واقعیات تغذیه ‌ای درمان دیابت با گردو

گردو، مغز مفید سنگی، ترد و لذیذ است که از نهال گردو بالغ رشد می‌کند و به علت ساختار تغذیه‌ای که دارد به عنوان غذای مغز شناخته می‌شود. معجزه در کنترل و درمان دیابت با گردو، از آن جهت است که گردو منبع طبیعی بسیار خوبی از پروتئین‌ها، چربی‎ها و کربوهیدرات‌ها محسوب می‌شود.

کارشناسان و پزشکان بهداشت توصیه می‌ کنند با توجه به خواص گردو برای دیابت، رژیم غذایی حاوی این میوه، می‌تواند برای درمان مبتلایان دیابتی بسیار مفید باشد. این میوه از حدود ۱۵ درصد پروتئین و ۶۵ درصد چربی تشکیل شده ‌است. یک چهارم فنجان گردو، بیش از 90 درصد از نیاز روزانه توصیه ‌شده برای دریافت امگا ۳ (چربی که قدرت ضد التهابی دارد) را تأمین می‌کند که برابر با مصرف ماهی است و به عنوان یک منبع غذایی مهم شناخته می‌شود.

وقتی مواد مغذی داخل گردو با خون انسان ترکیب می شود و در نقاط مختلف بدن حرکت می کند، در واقع تا جایی که می تواند در مسیر خود آسیب را ترمیم می کند و این خاصیت آنتی اکسیدانی را در ساختار خود دارد و این ویژگی باعث کاهش قند خون می شود. نگران استفاده از گردو نباشید زیرا هر 100 گرم مغز گردو حاوی حدود 2.6 گرم قند است که نه تنها برای دیابتی ها بی خطر است، بلکه لازم هم می باشد.

چه زمانی تاثیر گردو بر قند خون کامل می شود؟

برای پاسخ به این سوال باید روزی را تصور کنیم که قند خون سایر دیابتی ها با استفاده از گردو به طور کامل تنظیم شود و نیازی به قرص و دارویی نداشته باشند. برای رسیدن به آن روز، باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم و مطالعات بیوشیمیایی به بیماران در این راه کمک خواهد کرد.

خواص شگفت انگیز گردو برای دیابت نوع 1 را بشناسیم

تاکنون مطالعات بسیاری در مورد خواص گردو برای دیابت، انجام شده است. این مطالعات از تأثیر شگفت انگیز و فوق العاده گردو و رابطه مثبت درمان دیابت با گردو خبر می‌دهند. اگرچه این میوه، درمان قطعی و صد در صد برای بیماران دیابتی نیست، اما بر اساس مطالعات گوناگون، می‌تواند:

  • سطح کلسترول و هموگلوبین خون که معیاری برای سنجش قند خون است را کنترل کند.
  • عصاره برگ گردو، به سبب وجود فلائونیدها، می‌تواند به بیماران دیابتی نوع 1 کمک نماید تا از وخامت و شدت بیماری خود جلوگیری کنند.
  • قند خون بالا می‌تواند باعث آسیب رساندن به پانکراس شود. گردو با قابلیت ترمیم اندام‌های داخلی بیمار دیابتی، به بهبود عملکرد پانکراس کمک می‌کند تا وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهد.

برای داشتن اندامی زیباتر مصرف گردو را در اولویت قرار دهید

مغز گردو به دلیل داشتن خواصی مانند چربی های مفید، پروتئین، قند ضروری، ویتامین ها و ... به بهینه سازی هر چه بیشتر رژیم غذایی کمک می کند و در دراز مدت نه تنها از شما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند، بلکه به حفظ وزن ایده آل کمک می کند. زیرا تمام مواد مغذی ضروری را برای سلول های شما فراهم می کند.

اگر پوست حساسی دارید، زیاده روی نکنید!

گردو از آنجایی که جزء آجیل گرم است، استفاده زیاد از آن روی پوست صورت می تواند باعث التهاب و آکنه شود. اگر می خواهید به پوست خود کمک کنید و از ایجاد جوش جلوگیری کنید، بهتر است از مصلحات آن مانند: آب انار یا شربت سکنجبین استفاده کنید. با این کار از شدت حرارت آن کاسته و دیگر جوش نمی زنید، هرچند از خواص گردو بر قند خون، هم نمی توان ساده گذشت.

گردو و دیابت نوع 2 چه نوع ارتباطی با یکدیگر دارند؟

چاقی و اضافه وزن، یکی از نتایج ابتلا به دیابت نوع 2 است. درمان این نوع دیابت با گردو از آن جهت است که مصرف کوتاه مدت گردو می‎تواند کنترل عصبی اشتها را کاهش داده و با ایجاد احساس سیری، مانع از خوردن مواد دیگر و در نتیجه چاقی ناشی از دیابت نوع 2 می‌شود.

گردو به دلیل دارا بودن PUFAs و اسید چرب امگا 3 گیاهی، از سایر مغزها متمایز است و نقش به سزایی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و تنظیم وزن بدن دارد. تحقیقات نشان داده‌اند بین مصرف روزانه گردو و دیابت نوع 2، رابطه معکوس وجود دارد و خطر ابتلا را کاهش می‌دهد؛ هرچند تأثیر آن بر دیابت نوع 1 بیشتر است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها