نهال گردو روند

نهال گردو روند

بیش از ۶۰ نفر از خریداران این محصول را پیشنهاد داده‌اند
ویژگی های محصول
فروشنده : شرکت گلرنگ نهال استان گلستان، کیلومتر 7 جاده قدیم کردکوی به بندرگز
آماده ارسال
ناموجود


نقد و بررسی اجمالی

نهال گردو روند : بهترین آب وهوا برای رشد درختان گردو روند آب وهوای معتدل مدیترانه ای و یا معتدل مرطوب و همچنین خشک و استپی است. نهال گردو روند قدرت رشد بالایی دارد. این رقم دیرگل است. (گلدهی آن معمولا در اواخر فروردین ماه انجام میشود.) و به علت مقاومت سرمایی بالایی که دارد؛ میتوانید آن را در اکثر شهرهای کشورمان، حتی مناطق بسیار سردسیری با زمستان‌های طولانی و یا سرماهای ناگهانی بهاره نیز بکارید. بهترین شهرها برای کاشت نهال گردو روند RDM شهرهای استان آذربایجان، خراسان شمالی، همدان و تویسرکان، کرمان ، کردستان و اصفهان میباشند.

نهال گردو روند یکی از گونه های خارجی با مغز سفید است. اگر می خواهید به عنوان یک باغدار نمونه در نظر اطرافیانتان به نظر بیاید ، از کاشت نهال گردو روند ، شروع کنید . شما عزیزان می توانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه خرید اینترنتی نهال گردو روند با ما تماس حاصل فرمایید. در صورت اقدام به خرید نهال گردو روند برای احداث باغ ، خریدار میتواند با فاکتور و نامه ی رسمی از نهالستان گردو گلرنگ نهال، به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه نماید و برای هر اصله نهال، حدوداً ۵۰ تا ۶۰هزار تومن یارانه بلاعوض دریافت کند. یارانه تحت عنوان ساماندهی اراضی شیبدار است.

اگر تصمیم شما برای کشت و احداث مزرعه گردو جدی است و همچنین در مناطقی که سردسیر است و سرما و زمستان های طولانی دارد زندگی می کنید، توصیه می کنیم از نهال گردو روند ، در مزارع خود استفاده کنید.

میوه درخت گردو روند ؛ به رنگ روشن است و طعم و مزه منحصر به فردی را دارد. وزن میوه آن در سال های بلوغ درخت گردو، به 12 گرم می رسد که از این مقدار 7 گرم آن شامل مغز اصلی می باشد.

راهنمای کامل کاشت و پرورش نهال گردوی روند

کاشت و پرورش گردوی روند یک فرآیند پیچیده و ارزشمند است که نیازمند آگاهی و مراقبت دقیق از نهال تا باردهی است. در اینجا یک راهنمای کامل برای کاشت و پرورش گردوی روند ارائه شده است:

انتخاب مکان مناسب برای کاشت: گردو نیازمند زمین‌های خاک شنی-رسی با دفعت نور خوب است. مطمئن شوید که زمین دارای زهکشی خوبی است و از رطوبت مخرب جلوگیری می‌شود.

انتخاب نهال با کیفیت: برای کاشت گردوی روند، نهال‌های سالم و با کیفیت را انتخاب کنید. به نکاتی مانند ساقه سالم، ریشه‌های دقیقه و عدم وجود علایم بیماری یا آسیب دقت کنید.

فاصله‌گذاری و کاشت: فاصله مناسب بین نهال‌ها حدوداً ۸-۱۰ متر است. نهال‌ها را در یک خط کاشته و ریشه‌ها را به طور دقیق در خاک فرو کنید.

آبیاری منظم: در طول فصل رشد، نیازمندی‌های آبی گردو تغییر می‌کند. زمانی که نهال‌ها جوانند، آبیاری را مداوم انجام دهید و در دوره‌های خشک، آبیاری را افزایش دهید.

مدیریت خاک و کوددهی: اطمینان حاصل کنید که خاک دارای اقلیم مناسب و کافی برای رشد گردو است. همچنین در دوره‌های رشد، از کودهای آلی و معدنی استفاده کنید تا به رشد و توسعه گردوی خود کمک کنید.

مراقبت و حفظ از باغچه: باغچه را از علف‌های هرز پاک کنید و در دوره‌های مختلف رشد، نیازمندی‌های برش و تقویت مراقبتی مختلفی دارید. همچنین مطمئن شوید که در دوره‌های سرد، گردوی خود را از آفت‌ها و بیماری‌های مختلف محافظت کنید.

با اجرای این راهنما و مراقبت دقیق از گردوی روند، می‌توانید به محصولات باکیفیت و سودآوری برای خود دست یابید.

خصوصیات مهم نهال گردو روند

1. نهال گردو روند ، مناسب برای کاشت در مناطق سردسیری و ارتفاعات بیش از 1200 متر می باشد.

2. پس از بالغ شدن گردوی روند؛ شما بر روی هر شاخه به بیش از 30 عدد گردو مشاهده خواهید کرد و در زمان برداشت این حجم قابل توجهی برای یک باغ گردو خواهد بود.

شما می توانید جهت استعلام قیمت نهال گردو روند ، با شماره تماس های زیر همراه باشید :

مشاوره و راهنمایی : ۰۹۳۷۱۹۹۳۷۷۶
واحد فروش : ۰۹۱۱۳۱۰۷۵۱۰

آشنایی بیشتر با زادگاه نهال گردو روند ، مقدار ارتفاع و عمر مفید آن:

نهال گردو روند که به اختصار نام RDM هم نیز نامیده می شود، برای اولین بار این گردو در ایتالیا (Italy) کاشت شد.
بد نیست بدانید که نام کامل این نوع Ronde De Montignac  روند دی مونتیگناک است.
نهال های گردو روند در دسته درختان کوتاه قد قرار می گیرد و در مقایسه با نهال های گردو ایرانی، بسیار کوتاه تر است و حداکثر تا 6 متر می تواند رشد کند.
از این رو برای جمع آوری محصولات آن مشکلی نخواهید داشت و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.
عمر مفید درخت گردو روند بیش از 100 سال است. برای بسیاری از کشاورزان این گونه از درخت گردو در بسیاری از زمینه های اقتصادی به صرفه است.
باغدارانی که اقدام به کاشت آن کرده اند، از این درخت و میزان باردهی آن راضی بوده اند.

اثرات عوامل محیطی بر رشد و عملکرد نهال گردوی روند

اثرات عوامل محیطی بر رشد و عملکرد گردوی روند می‌تواند بسیار متنوع باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در اینجا، برخی از عوامل محیطی که می‌توانند بر رشد و عملکرد گردوی روند تأثیرگذار باشند را بررسی می‌کنیم:

۱. شرایط آب و هوایی: گردوی روند به طور کلی برای رشد و توسعه نیازمند شرایط آب و هوایی خنک و معتدل است. دمای هوا و میزان بارندگی در طول سال می‌تواند بر رشد و عملکرد آن تأثیرگذار باشد.

۲. خاک و زمین: خاک باید دارای خصوصیات مناسبی برای رشد گردو باشد، از جمله دارا بودن زهکشی خوب، حاوی مواد غذایی کافی و pH مناسب. همچنین ارتفاع سطح زمین نیز می‌تواند بر رشد و عملکرد آن تأثیرگذار باشد.

۳. نور و روشنایی: گردوی روند به نور غنی نیاز دارد. توانایی گردو برای فتوسنتز و تولید انرژی به وسیله نور خورشید مستقیماً با عملکرد آن در ارتباط است.

۴. آبیاری و مراقبت: آبیاری مناسب در طول فصول خشک و مراقبت‌های لازم از نهال‌ها و درختان می‌تواند به بهبود رشد و عملکرد گردو کمک کند.

۵. بیماری‌ها و آفت‌ها: برخی بیماری‌ها و آفت‌ها می‌توانند به رشد و عملکرد گردو ضربه بزنند. استفاده از روش‌های کنترل بیماری‌ها و آفت‌ها می‌تواند تأثیر مخرب آن‌ها را کاهش دهد.

به طور کلی، عوامل محیطی بسیاری وجود دارند که می‌توانند بر رشد و عملکرد گردوی روند تأثیرگذار باشند. برای دستیابی به عملکرد بهینه، نیاز است که این عوامل با دقت مورد بررسی و مدیریت قرار گیرند.

شروع به محصول‌ دهی نهال گردو روند

این رقم باردهی خود را از سال سوم به بعد آغاز مینماید. سن بلوغ درختان و آغاز محصول‌دهی حداکثری آنها بین 5 تا 6 سالگی میباشد.

فاصله کاشت نهال گردو روند

برای کاشت نهال گردو روند لازم است تا از الگوی مربعی و یا مستطیلی بهره گیریم. فاصله استاندارد کاشت نهال گردو روند به صورت مربع‌های 7 در 7 متر و یا 8 در 8 متر مربع میباشد. در زمین‌های شیب داری که شیب متمایل جنوبی دارند؛ میتوانید فواصل کاشت را کاهش دهید.

رعایت فاصله استاندارد به درختان کمک میکند تا به راحتی نور خورشید را جذب نموده و فتوسنتز کنند. همچنین جذب آب و مواد معدنی از خاک نیز توسط ریشه آسان‌تر میشود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب برای درخت گردو روند

برای کاشت درختان گردو روند باید توجه داشته باشید که ارتفاع از سطح دریای منطقه شما بین 100 تا 2500 متر باشد. در این صورت درختان به راحتی رشد نموده و با آب وهوای منطقه سازگار میشوند.

درصد چربی گردو روند

این میوه چربی برابر 50 درصد دارد. لازم است بدانید چربی موجود در گردو برای بدن هیچ ضرری ندارد. و از آن در مصارفی همچون روغنگیری، خورشت و غذاها، دسر، کیک و شیرینی استفاده میشود.

شکل گردو روند

گردو روند معمولا به صورت بیضی کشیده دیده میشود. پوست چوبی روی آن ضخامت بسیار کمی داشته و کاغذی است.

حداکثر ارتفاع درخت گردو روند

درخت گردوی روند RDM قادر است تا ارتفاع حداکثری 5 متر رشد کند. البته رسیدن به ارتفاع حداکثری درختان نیازمند رسیدگی و مراقبت و آبیاری کافی و همچنین کاشت درختان در شرایط آب وهوایی مطلوب است.

نیاز سرمایی نهال گردو روند

درخت گردو روند در فصل پاییز و زمستان باید تحت دمای بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد به مدت 600 تا 800 ساعت قرار بگیرد. تحت این دوره؛ درختان از خواب زمستانه بیدار شده و برای محصول‌دهی در سال جدید آماده میشوند.

از دیگر مزایای گذراندن دوره سرمایی؛ افزایش مقاومت سرمایی و گرمایی درختان خواهد بود.

سهولت جداشدن مغز از پوست چوبی

به علت پوسته بسیار نازک و کاغذی میوه گردو روند؛ مغز میوه را میتوانید به راحتی از پوسته چوبی آن جدا کنید.

عمر اقتصادی درخت گردو روند

عمر اقتصادی بسیار بالا یکی از مهم‌ترین مزایای کاشت نهال گردو روند میباشد. این رقم در صورت نگهداری صحیح در منطقه با شرایط آب وهوایی سازگار، قادر است تا 100 سال پس از سن بلوغ به خوبی رشد نماید.

رنگ مغز گردو روند

رنگ مغز گردو روند یکی از نکاتی است که خریداران همواره به آن توجه دارند. مغز گردو روند به رنگ روشن دیده میشود.

وزن گردو روند

گردوهای روند نسبتا درشت اند. و درصد وزن کل (مغز به همراه پوسته چوبی) به وزن مغز 50 درصد است.

مقاومت در برابر آفت گردو روند

درخت گردو روند در برابر برخی از بیماری‌ها و آفات بسیار حساس است. از این رو باید مراقب آفاتی مثل کرم به؛ کرم سیب؛ شته گردو؛ کرم گردو؛ پروانه فری (کرم خراط)؛ کنه گال زگیلی برگ گردو؛ مگس پوست گردو باشید. و با سمپاشی سالیانه؛ درختان را از حمله آفات و بیماری‌ها محافظت کنید.

 رقم گرده افشان مناسب برای نهال گردو روند

درختان گردو چندلر ؛ نهال گردو پدرو و درخت گردو‌هارتلی، 3 رقم از بهترین و سازگارترین ارقام گرده زا برای نهال گردو روند میباشند.

برای انجام بهتر عملیات گرده افشانی لازم است تا رقم گرده زا را همزمان با کاشت رقم اصلی و با نسبت 10 به 1 در هر ردیف بکارید.

میزان آبیاری نهال گردو روند

تحمل خشکی درخت گردو روند نسبتا متوسط است. از این رو در مناطق با بارندگی کمتر باید درختان را با استفاده از روش‌های آبیاری مخصوص به صورت مرتب آبیاری نمایید.

آبیاری درختان گردو روند هر 7 تا 10 روز یکبار با توجه به فصل و سن نهال انجام میشود. نهال‌ها در سالهای اولیه نیاز بیشتری به آبیاری دارند.

همچنین در فصل بهار و تابستان که فصل رشد و فصل گرم سال است. نیاز به آبیاری درختان بیشتر است.در فصل پاییز و زمستان با توجه به بارندگی منطقه میتوانید آبیاری نهال‌ها را کاهش داده و یا حتی متوقف کنید.

خرید نهال گردو روند از نهالستان گلرنگ نهال

برای خرید نهال گردو روند از نهالستان گلرنگ نهال، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

مراجعه حضوری به نهالستان: می‌توانید به صورت حضوری به نهالستان گلرنگ نهال مراجعه کنید و نهال‌های گردو روند را مستقیماً از آنجا تهیه کنید. این روش به شما امکان می‌دهد تا نهال‌ها را قبل از خرید به صورت مستقیم مشاهده و انتخاب کنید.

سفارش آنلاین: می‌توانید از طریق سایت اینترنتی نهالستان گلرنگ نهال، نهال‌های گردو روند را آنلاین سفارش دهید. در این روش، می‌توانید انواع و اقسام نهال‌های موجود را مشاهده و انتخاب کرده و سپس سفارش خود را ثبت کنید. سپس نهال‌ها به آدرس مورد نظر شما ارسال می‌شوند.

تماس تلفنی: می‌توانید با تماس به شماره تلفن مرکز فروش نهالستان گلرنگ نهال، نهال‌های گردو روند را مشاهده و سپس سفارش دهید. کارشناسان مرکز فروش نهالستان نیز به شما راهنمایی خواهند کرد و اطلاعات لازم را در ارتباط با نهال‌ها و فرآیند خرید به شما ارائه خواهند داد.

با استفاده از هر یک از این روش‌ها، می‌توانید نهال‌های گردو روند مورد نظر خود را از نهالستان گلرنگ نهال تهیه کرده و به کاشت و پرورش آن‌ها در باغ خود بپردازید.



مشخصات فنی



برچسب ها



ارسال دیدگاه

جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید

دیدگاه ها
محصولات مرتبط