نهال گردو پدرو

نهال گردو پدرو

بیش از ۶۰ نفر از خریداران این محصول را پیشنهاد داده‌اند
ویژگی های محصول
فروشنده : شرکت گلرنگ نهال استان گلستان، کیلومتر 7 جاده قدیم کردکوی به بندرگز
آماده ارسال
ناموجود


نقد و بررسی اجمالی

نهال گردو پدرو خصوصیات مشابهی با درخت گردو چندلر دارد، از این رو اگر زمینی مناسب کاشت نهال گردو چندلر دارید، بدون شک، می توانید با خیال آسوده اقدام به خرید و کاشت نهال گردو پدرو کنید. نهال گردو پدرو برای رشد و تولید محصول نیازمند تامین یک نیاز سرمایی مشخص است. معمولا دمای -11 درجه را نیز می تواند تحمل کند و نیاز سرمایی آن 700 ساعت هوای -7 درجه است. ارتفاع بین 700 تا 1500 متر مناسب کاشت این نهال می باشد که البته در این ارتفاع نهال هایی مانند : نهال گردو فرنور، نهال گردو خوشه ای، نهال گردو اسرائیلی و… هم مورد کشت قرار میگیرد. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع بیشتر از نحوه خرید اینترنتی نهال گردو پدرو با ما تماس حاصل فرمایید. در صورت اقدام به خرید نهال گردو پدرو برای احداث باغ ، خریدار میتواند با فاکتور و نامه ی رسمی از نهالستان گلرنگ نهال، به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه نماید و برای هر اصله نهال، حدوداً ۵۰ تا ۶۰هزار تومن یارانه بلاعوض دریافت کند. یارانه تحت عنوان ساماندهی اراضی شیبدار است.

گردو پدرو حدود دوهفته زودتر از سایر ارقام گردو به مرحله میوه دهی میرسد و میوه آن دارای پوست کاغذی بوده و از نظر اندازه درشت است، اما رشد نهال آن به نسبت سایرین کمتر است، شکل نهال گردو پدرو پاکوتاه بوده و این رقم گردو برای کشت به صورت متراکم بسیار مناسب میباشند، با اینکه جثه نهال کوچک است اما باردهی بسیار بالایی داشته و درواقع از این نظر برای کاشت در باغ بسیار مناسب است.

نکته: یکی از مهم ترین مواردی که درباره نهال گردو پدرو باید بدانید این است که نسبت به سایر ارقام گردو به گرمای تابستان حساس تر بوده و مناسب برای مناطقی با تابستان های خنک میباشد، بهترین ارقام گرده دهنده برای گردو پدرو، فرانکت و روند هستند

ویژگی های نهال گردو پدرو

 میزان باردهی درخت گردوی پدرو: ۹ تن در هکتار
 تراکم کاشت نهال پدرو در هر هکتار : ۳۰۰ اصله
 شرایط حفر چاله مناسب برای کاشت درخت پدرو: قطر و دهانه ی چاله حداقل ۸۰ سانتیمتر عمق چاله ۸۰ سانتیمتر
 تعداد میوه گردو بر واحد کیلوگرم : ۶۵ الی ۷۰ عدد
 کود مناسب برای گردو پدرو  : بر اساس شرایط خاک می توان از کودهای پوسیده دامی گاوی و یا گوسفندی و طیور استفاده نمود.
زمان هرس مناسب درخت پدرو: اواخر پاییز و یا اواخر زمستان
ارتفاع درخت پدرو : ارتفاع تاج درخت پدرودر زمان بلوغ حدود ۷ متر و گستردگی آن حدود ۲٫۵ متر
میزان آبیاری درختان پدرو: در فصل بهار هر ۱۵ روز یکبار در فصول تابستان حداقل هر از روز یکبار
وزن میوه گردو پدرو: حدود ۱۵ گرم
زمان باردهی گردو پدرو: باردهی پدرواز همان سال اول کاشت نهال بصورت نوبرانه ۲ الی ۲۵ عدد میباشد.
توجیه تجاری و اقتصادی رقم گردو پدرو: از سال چهارم کاشت کشاورزان گرامی می توانند برنامه ریزی نمایند
گرده افشان مناسب گردو پدرو: رقم فرانکت فرانسوی
مقاومت پدرو نسبت به سرمای بهار : نهال گرودی پدرو مقاومت بالایی در برابر سرماهای بهاره داراست.
زمان گلدهی و برگدهی گردو پدرو  : اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه
زمان برداشت محصول پدرو: مهرماه
مناطق مناسب کاشت درخت پدرو: نیمه سردسیری , سردسیری , کوهستانی و معتدله:

خصوصیات نهال گردو پدرو

نهال گردو پدرو دیربارده است. این یعنی عملیات گرده‌زایی، جوانه زنی و زمان رسیدن میوه‌های آن نسبت به سایر ارقام گردو دیرتر انجام میشود. این مورد به خصوص در مناطق بسیار سرد و یا مناطقی با احتمال سرمازدگی بهاره به باغداران کمک میکند تا ریسک‌های ناشی از سوختن جوانه‌ها و میوه‌ها را به حداقل برسانند.

میوه‌های این رقم نسبتا درشت بوده و وزنی معادل 12 گرم (به همراه پوسته چوبی) خواهند داشت. نهال گردو پدرو نسبت به گرما حساس است. در آب وهوای گرم باردهی درختان پدرو کاهش چشمگیری خواهد یافت. ارتفاع این رقم چندان بلند نیست و جزو ارقام پاکوتاه گردو به حساب میاید. این رقم همچنین قدرت رشد بالایی نیز ندارد. آب وهوای مناسب برای کاشت این رقم، آب وهوای مدیترانه ای است

حداکثر تناژ گردو پدرو در هکتار

باردهی درخت گردو پدرو پس از رسیدن به سن بلوغ و آغاز محصول‌دهی حداکثری درختان به 6 تن در هکتار میرسد. این محصول‌دهی حداکثری در صورت سلامتی درختان و آبیاری؛ کوددهی و سمپاشی کافی آنها تا پایان عمر اقتصادی ادامه خواهد داشت.

شروع به محصول‌ دهی نهال گردو پدرو

نهال‌ گردو پدرو از سال اول پس از کاشت محصول‌دهی حداکثری خود را آغاز میکنند. البته همانطور که میدانید محصولدهی درختان در سال اول چندان زیاد نیست و پس از آن هرساله افزایش میابد.

فاصله کاشت نهال گردو پدرو

فاصله کاشت نهال گردو پدرو باید به گونه ای باشد که درختان فضای کافی برای رشد شاخه و برگ و ریشه‌هایشان داشته باشند. هرگز نباید درختان روی یکدیگر سایه بیاندازند. این کار مانع از رشد شاخه و برگ درختان شده و عملکرد درختان را نیز کاهش میدهد. درختان پدرو شاخه‌های گسترده و برگ‌های پهن دارند؛ از این رو فاصله کاشت مناسب بین نهال‌ گردو پدرو بین 6 تا 7 متر میباشد. به این ترتیب در هر هکتار باغ گردو پدرو نیازمند به 300 اصله نهال گردو هستید.

البته در زمین‌های شیب دار با شیب متمایل جنوبی به علت دریافت بهتر نور خورشید میتوانید فواصل کاشت را کمی کاهش دهید.

ارتفاع از سطح دریا نهال گردو پدرو

درخت گردو پدرو قادر است در ارتفاع از سطح دریای بین 0 تا 1200 متر به خوبی رشد نماید. توجه به ارتفاع از سطح دریای منطقه باغ و مقایسه آن با ارتفاع مطلوب نهال گردو پدرو ، از سوختن جوانه‌ها ناشی از سرما و گرمای بیش از حد پیشگیری مینماید

درصد چربی گردو پدرو

چربی موجود در گردو، چربی مفید است. و برای بدن انسان ضرری ندارد. مغز میوه پدرو درصد چربی بالایی دارد.

شکل گردو پدرو

گردو پدرو به شکل کروی است. ضخامت پوسته چوبی در این رقم زیاد است.

حداکثر ارتفاع درخت گردو پدرو

درخت گردو پدرو پاکوتاه است. ارتفاع این رقم حداکثر به 9 متر میرسد. اگرچه در کشورمان درختان پدرو اغلب به ارتفاع حداکثری خود دست نمیابند.

البته باغداران حرفه ای علاقه‌مند به کاهش ارتفاع درختان هستند. چراکه درختان کوتاه قد هزینه نگهداری و آبیاری کمتری داشته و عملکرد آنها بهتر است. از طرفی محصولات درختان را بدون استفاده از ماشین آلات میتوان برداشت نمود. به همین دلیل باغداران هرساله درختان گردوی خود را هرس فرم دهی میکنند.

نیاز سرمایی نهال گردو پدرو

یکی از مهم‌ترین نیاز‌های سالیانه درختان گردو پدرو؛ نیاز سرمایی است. نیاز سرمایی در واقع به مجموع زمانی گفته میشود که درختان در معرض هوای سرد قرار میگیرند تا از خواب زمستانه بیدار شده و در سال جدید محصول‌دهی خود را آغاز نمایند. دوره سرمایی درختان گردو پدرو بین 300 تا 1500 ساعت قرارگیری در دمای بین 0 تا 7 درجه سانتیگراد میباشد. این نیاز سرمایی درختان در فصل پاییز و زمستان تامین میشود.

سهولت جداشدن مغز از پوست چوبی گردو پدرو

مغز میوه پدرو به آسانی از پوسته چوبی آن جدا میشود

عمر اقتصادی درخت گردو پدرو

یکی از بالاترین عمرهای اقتصادی در درختان گردو؛ متعلق به درخت گردو پدرو میباشد. این رقم در شرایط مطلوب و سلامتی قادر است تا بیش از 100 سال به خوبی عمر نماید. درختان در طول عمر اقتصادیشان به محصول‌دهی حداکثری میپردازند.

رنگ مغز گردو پدرو

رنگ مغز گردو یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید آن توسط مصرف کنندگان است. رنگ مغز گردو پدرو زرد روشن است. و طعم آن بسیار خوشمزه و پرچرب است.

وزن گردو پدرو

مغز گردو پدرو نسبتا درشت است. وزن مغز به همراه پوسته چوبی آن به 12 گرم میرسد. وزن خالص مغز گردو پدرو بین 5 تا 7 گرم است.

مقاومت در برابر آفت گردو پدرو

نهال گردو پدرو قادر است در برابر بیشتر آفات و بیماری‌ها به خوبی مقاومت کند. البته برای جلوگیری از حمله آفات و یا بیماری‌ها؛ سمپاشی سالیانه درختان امری ضروری است

 رقم گرده افشان گردو پدرو

برای گرده افشانی درختان گردو پدرو لازم است تا از نهال گردو فرانکوت و نهال گردو روند به عنوان رقم گرده‌زا در باغ بهره ببرید. توصیه میکنیم برای تسهیل در عملیات گرده افشانی به ازای هر 10 اصله از رقم اصلی، 1 اصله رقم گرده‌زا در هر ردیف بکارید.

میزان آبیاری نهال گردو پدرو

آبیاری درختان گردو پدرو همانند سایر ارقام گردو هر 10 الی 20 روز یکبار انجام میشود. این رقم در برابر خشکی تحمل نسبتا بالایی دارد. اما برای افزایش محصول‌دهی و حفظ سلامتی درختان حتما باید درختان را به صورت منظم و کافی آبیاری کنید.

استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار به شما کمک میکند تا با کمترین هزینه و مصرف آب بهینه درختان خود را براساس نیاز آنها آبیاری کنید.

همانطور که میدانید آبیاری درختان گردو در فصل بهار و تابستان بیشتر و در فصل پاییز و زمستان کمتر است. همچنین درختان در سالهای اولیه کاشت نیاز به آبیاری بیشتری دارند. شما میتوانید با اضافه و کم کردن قطره چکان؛ آبیاری را کنترل نمایید.

دستورالعمل خرید اینترنتی نهال گردو پدرو

امروزه اکثر باغداران به دنبال روشی آسان و مناسب برای خرید نهال گردو در باغ خود هستند. به طوریکه پس از مقایسه و انتخاب بهترین نهالستان گردو بتوانند بهترین نهال گردو متناسب با باغشان را سفارش دهند. این کار باید در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه انجام شود.

خرید آنلاین نهال گردو پدرو یکی از بهترین روشهایی است که امروزه توسط نهالستان گلرنگ نهال معرفی شده است.

قیمت نهال گردو پدرو

خرید نهال گردو پدرو در بهترین و بزرگترین نهالستان گردوی کشور نهالستان گردو گلرنگ نهال امکان پذیر است.

نهال گردو پدرو ، قیمت نهال گردو پدرو ، نهال گردو پدرو ایلام ، نهال گردو پدرو باغچه ، نهال گردو پدرو باردهی ، نهال گردو پدرو پیوندی ، نهال گردو پدرو جنگلی ، نهال گردو پدرو چند سال عمر میکند ، نهال گردو پدرو چندلر ، نهال گردو پدرو خصوصیات ، نهال گردو پدرو زمان گلدهی ، نهال گردو پدرو سرما ، نهال گردو پدرو عکس درخت ، نهال گردو پدرو فروشی ، نهال گردو پدرو کوچک ، نهال گردو پدرو کانادا ، نهال گردو پدرو گل ، نهال گردو پدرو گلدهی ، نهال گردو پدرو مشخصات ، نهال گردو پدرو مشخصات درخت



مشخصات فنی



برچسب ها



ارسال دیدگاه

جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید

دیدگاه ها
محصولات مرتبط