محصولات مرتبط

نهال گردو ژنوتیپ

نهال گردو ژنوتیپ

بیش از ۶۰ نفر از خریداران این محصول را پیشنهاد داده‌اند
ویژگی های محصول
فروشنده : شرکت گلرنگ نهال استان گلستان، کیلومتر 7 جاده قدیم کردکوی به بندرگز
آماده ارسال
تماس بگیرید 09113711782


نقد و بررسی اجمالی

نهال گردو ژنوتیپ برتر :  یک پیشنهاد ویژه برای افرادی است که قصد خرید نهال گردو در مناطقی با ارتفاع 0 تا 2500 متر فاصله از سطح دریا را دارند. با خرید نهال گردو ژنوتیپ می‌توانید یک سرمایه گذاری کوتاه مدت و کم ریسک را داشته باشید چرا که گردو ژنوتیپ پربار و زودبازده (از همان سال اول) است. نهال گردو ژنوتیپ بازدهی زود و باردهی بالا داشته که همین نکته بازگشت سرمایه سریع را برای شما رقم می‌ زند. به خصوص که قیمت نهال گردو ژنوتیپ ارزش تجاری داشته و با توجه به مرغوبیت جنس گردو با قیمت بالایی به فروش می‌ رسد. در نظر داشته باشید که توجه به اقلیم مناسب و روش صحیح کاشت و نگهداری تعیین کننده سود دهی باغ گردوی شماست.

نهال‌ های گردو ژنوتیپ برتر؛ که در باغات ایرانی دیده می‌شود محصول خود ایران است. ژنوتیپ‌های برتر ایرانی حتی با ژنوتیپ‌های برتر آمریکایی و فرانسوی هم قابل مقایسه نبوده و عملکرد بسیار بالاتری دارد. جالب است بدانید که این موضوع امکان کاشت نهالی را که ساخته ایران بوده، به شما خواهد داد. گردو ژنوتیپ پایه کوتاه بوده که این خصیصه باردهی بالا و رونق باغ گردو را به همراه می‌آورد. باغداران به دلیل عملکرد بالا و سهولت در برداشت محصول، تمایل زیادی به کاشت درختان پایه کوتاه دارند. این مزیت موجبات بازدهی زودتر و محصولات بهتر درختان گردو را نیز فراهم می‌کند. در صورت اقدام به خرید برای احداث باغ، خریدار میتواند با فاکتور و نامه ی رسمی از نهالستان گلرنگ نهال، به جهاد کشاورزی شهرستان خودش مراجعه نماید و برای هر اصله نهال، حدوداً ۵۰ تا ۶۰هزار تومن یارانه بلاعوض دریافت کند. یارانه تحت عنوان ساماندهی اراضی شیبدار است.

نهال گردو ژنوتیپ ، که برای کاشت لازم است این نهال را در مناطق گرمسیری مد نظر داشته باشید

4 خصوصیات مهم نهال گردو ژنوتیپ عبارتند از

1. خواستگاه گردو ژنوتیپ به کشور ایران باز می گردد و به منطقه آذربایجان غربی مربوط می شود.
2. بهترین منطقه جهت کاشت نهال گردو ژنوتیپ مناطقی با جغرافیای گرمسیری می باشند.
3. نهال گردو ژنوتیپ تحمل سردی هوا را ندارد. به همین جهت بودن در آب و هوای سرد زمستانی می تواند آسیب زننده باشد.
4. ارتفاع مناسب جهت کاشت نهال گردوی ژنوتیپ600 الی 1000 متر می باشد.

شما می توانید جهت استعلام قیمت نهال گردو ژنوتیپ  با شماره تماس های زیر همراه باشید

مشاوره: ۰۹۳۷۱۹۹۳۷۷۶
دفتر فروش : ۰۹۱۱۳۱۰۷۵۱۰

فصل مناسب کاشت و نحوه کاشت نهال گردو ژنوتیپ

طریقه کاشت نهال گردو ژنوتیپ یکی دیگر از نکات مهم توجه به فاصله مناسب بین دو درخت می باشد.

رعایت فاصله برای این رقم از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که ژنوتیپ در زمان رشد گستردگی ای شبیه به چتر دارد .

بهتر است قبل از کاشت نهال گردو، این قبیل موارد را با مشورت از مشاوران نهالستان گلرنگ نهال اقدام به کشت این نهال گردو کرده اند، بپرسید و سپس اقدام به خریداری نهال گردو کنید.

گردو ژنوتیپ چیست؟ معرفی نهال گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو ژنوتیپ را می توان از درختان با ارزشی به شمار آورد که صرفه اقتصادی مطلوبی نیز دارد. خواص بالای موجود در مغز گردو ژنوتیپ باعث شده افراد تمایل بالایی به مصرف آن داشته باشند و آن را پادشاه مغز ها بدانند.

شاید همین دلایل است که باغداران را نیز به سمت پرورش نهال گردو ژنوتیپ سوق می دهد لازم به ذکر است که کاشت گردو ژنوتیپ برتر هم به صورت بذر ممکن است و هم به صورت کاشت نهال که با توجه به قیمت نهال گردو ژنوتیپ که نسبت به سایر ارقام از صرفه ی اقتصادی بیشتری برخوردار می باشد و همچنین ثمر دادن بذر نسبت به نهال پروسه طولانی تری خواهد داشت.

باغداران باید توجه داشته باشند که اگر به دنبال محصولی با عملکرد مطلوب هستند باید به خصوصیات هر نژاد و سازگاری آن با منطقه و میزان سرمای زمستان توجه ویژه ای داشته باشند. برای مثال نهال گردو چندلر ، نهال گردو فرنور ، نهال گردو کانادایی و … دیگر ارقام مناسب مناطق سردسیر می باشند و در مقابل نهال گردو ژنوتیپ  ، نهال گردو پکان و … مناسب مناطق گرمسیر می باشند.

قیمت نهال گردو ژنوتیپ چقدر است؟

شاید جالب باشد که بدانید قیمت نهال گردو ژنوتیپ با توجه به قیمت آن هم در دسته ی بسیار اقتصادی و هم در دسته ی غیر اقتصادی قرار میگیرد، زیرا این نهال در بین ارقام پایه بذری قیمت بالایی دارد اما در بین ارقام پربار و پرسود بسیار به صرفه و اقتصادی می باشد. اکنون در سال 1401 حدود قیمت نهال گردو ژنوتیپ در نظر گرفته شده است بین 120 تا 170 هزار تومان می باشد. البته عوامل دیگری مانند سن نهال، پایه ی نهال و… عوامل دیگر در قیمت نهایی آن دخالت دارند

گردو ژنوتیپ چیست؟

در این خصوص باید اشاره کرد این رقم مورد آزمایش های متعددی قرار گرفته تا بتوانند عملکرد آن را به خوبی تشخیص دهند و به این نتیجه رسیده اند که برخی نمونه های ژنوتیپ از نمونه های بسیار خوب و پربازده می باشد. پس همان نوع را برای کشت و تکثیر انتخاب کرده اند. نهال گردوی ژنوتیپ در مقایسه با دیگر انواع رشد نسبتا خوبی دارد اما گستردگی شاخ و برگ آن نیز در حد متوسط می باشد. نهال گردو ژنوتیپ نسبت به سرما مقاومت نسبی دارد و کاشت آن برای مناطق بسیار سردسیر گزینه مناسبی نمی تواند باشد.

شاخصه های مهم نهال گردو ژنوتیپ

نهال گردو ژنوتیپ از ارقام شناخته شده ای می باشد. توصیه می شود افرادی که قصد احداث باغ گردو ژنوتیپ ، را دارند می توانند نهالستان گردو ژنوتیپ گلرنگ نهال را در نظر داشته باشند. کیفیت مغز گردو ژنوتیپ ، بالا است و درخت آن نیز باردهی بسیار خوبی دارد به طوری که از سال پنجم باردهی، اقتصادی تر خواهد شد و باغداران را به سود دهی می رساند.

همانطور که اشاره شد نهال های گردوی ژنوتیپ برتر ، مقاومت نسبی به سرمای زمستان دارد یعنی در مواردی ممکن است دچار سرمازدگی شدید نیز بشود به همین منظور باید به شرایط آب و هوایی سازگار با این این نوع نهال توجه ویژه داشته باشید. 50 درصد از گردو را مغز تشکیل می دهد به طوری که هر گردو ژنوتیپ ، مشابه با نهال گردو اسرائیلی ، با پوست وزنی حدود 10 الی 12 گرمی دارد که 7 الی 9 گرم آن را مغز تشکیل می دهد.

شکل ظاهری مغز گردوی ژنوتیپ

در خصوص شکل ظاهری مغز گردو ژنوتیپ ، باید اشاره کرد این رقم پوستی صاف دارد و حالتی کشیده ، مغز کردو ژنوتیپ سفید و با کیفیت  است. پوست نهال گردو ژنوتیپ کاغذی نیست اما نسبت به دیگر انواع نازک تر است و به راحتی مغز از پوست جدا می شود. مغز گردو طعم بسیار خوبی دارد و توصیه می شود حتما مصرف آن را در سبد رژیم غذایی خود قرار دهید. مغز گردو مصرف خوراکی دارد همچنین در شیرینی پزی نیز مورد استفاده قرار میگیرد

ارتفاع درخت گردو ژنوتیپ

نهال گردو ژنوتیپ ، از ارقام پایه کوتاه می باشد که گستردگی آن را به چتر تشبیه می کنند. این درخت ارتفاع زیادی ندارد که این ویژگی در افزایش بار درخت گردو تاثیر گذار خواهد بود. گردوی ژنوتیپ، از ارقام پر محصول بوده و آن را می توان در دسته ارقام اقتصادی قرار داد که هر ساله بار آن افزایش پیدا می کند . گردو ژنوتیپ کلرنگ نوین ، در مقایسه با گونه های خارجی بازدهی مناسب تری دارد. این Walnut seedlings، در مناطق معتدل رشد بسیار خواهد داشت.

مراحل کاشت نهال گردو ژنوتیپ

دلیل استقبال باغدارن نسبت به کاشت نهال گردو ژنوتیپ باردهی بسیار خوب این رقم می باشد اما باید توجه داشت برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید نکات مهمی را از زمان کاشت تا برداشت رعایت نمود. ابتدا باید زمین مناسب و زهکشی شده ای را برای کاشت گردو، در نظر گرفت سپس گودال هایی با عمق مناسب حفر نمود و ریشه نهال ها را درون گودال قرار داد و اطراف آن را با خاک مناسب پوشاند.

درخت گردو ژنوتیپ هم مانند نهال گردو خوشه ای ، به دلیل گستردگی نسبی ای  که دارد باید فاصله مناسب را در زمان کاشت نهال در نظر گرفت همچنین از آنجایی که ریشه نهال گردو گستردگی دارد بهتر است که :

به عمق مناسب گودال ها نیز توجه ویژه ای داشت غالبا 80 سانت الی 1 متر عمق، مناسب است.

بهترین خاک برای رشد گردوی ژنوتیپ ، خاک های سبک و خنک می باشد زیرا خاک های سفت و مرطوب به ریشه نهال آسیب وارد می کند و موجب پوسیدگی آن می شود.

نیاز به آبیاری درخت گردو ژنوتیپ برتر گلرنگ نهال ، بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه شما دارد،با این حال توصیه می شود در فصل تابستان هر 7 روز یکبار نهال گردو ژنوتیپ ، را آبیاری کنید.

فاصله کاشت درخت گردو ژنوتیپ چه مقدار می باشد؟

فاصله ای که بهتر است برای این گیاهان در نظر داشت، در حدود 6 الی 7 متر می باشد. یعنی هر نهال در یک متر مربع بهتر است در فاصله ی 6*7 متر قرار بگیرید، زیرا ریشه های درختان گردو بسیار رونده بوده و نیازمند رشد می باشند. اگر بنا به هر دلیل این فاصله رعایت نشود، باعث منتظر پیچیدگی ریشه، افت باردهی، خشک شدن درخت، ریزش میوه ی درخت و … ده ها آسیب دیگر را در نظر داشت.

زمان کاشت نهال گردو ژنوتیپ

بهترین زمانی که برای ارقام گردو می توان در نظر گرفت، از اواخر آبان ماه تا اوایل بهار است، اما اگر در مناطق معتدل و نسبتا گرمسیر قرار دارید، می توانید از این ارقام در فصل پاییز و ماه آذر هم بهره مند شوید و اگر در مناطق سردسیر قرار دارید مناسب ترین فصل می تواند برای شما فصل زمستان و ماه اسفند باشد.

کودهی و تغذیه ی نهال گردو ژنوتیپ برتر چگونه می باشد؟

کوددهی و تغذیه درخت گردو بسیار اهمیت دارد به طوری که چنانچه عناصر مهم و حیاتی برای رشد نهال فراهم نباشد ممکن است رشد متوقف شده یا روند کندی داشته باشد به همین دلیل توصیه می شود باغداران با آنالیز خاک،فقیر و غنی بودن آن را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند نسبت به تغذیه مناسب آن اقدام کنند،توجه داشته باشید که چنانچه کوددهی به درخت گردو اصولی انجام نشود نه تنها به رشد آن کمک نخواهد کرد بلکه آسیب جدی نیز وارد خواهد کرد.

هرس درختان گردو ژنوتیپ برتر

گردو ژنوتیپ ، مانند نهال گردو فرنور پیوندی نیست و نیاز به هرس دارد تا شاخه های مزاحم و خشک شده جای خود را به شاخه های جدید تر بدهند این اقدام کمک می کند محصول نهال گردو ژنوتیپ ، بهتر باشد. بهترین زمان برای هرس گردو بعد از عملیات برداشت محصول می باشد. هرس یا سربرداری یکی از قدیمی ترین و در عین حال مفید ترین روش های اصلاح درختان می باشد که در مقدار باردهی این درختان تاثیر زیادی را بر جای می گذارد.



مشخصات فنی



برچسب ها



ارسال دیدگاه

جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید

دیدگاه ها