کود برای سفید شدن مغز گردو

9/مهر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

کود برای سفید شدن مغز گردو : یک راهکار برای سفید شدن مغز گردو؛ انتخاب نهال گردو مرغوب با ویژگی های مطلوب رشد و باردهی است. احداث باغ گردو با نهال به علت وجود تفرق صفات در ازدیاد جنسی در گردو، هم اکنون از نظر همه کارشناسان، کار نادرستی می باشد. در این روش ممکن است نهال گردو تولید شده از یک بذر خوب بعد از به ثمر نشستن درخت، محصولی همانند بذر اولیه تولید نکند. عوامل متعددی می تواند سفیدی مغز گردو را تحت تأثیر قرار داده و باعث تغییر رنگ و سیاهی آن شود. در این مقاله سعی شده است به ذکر چند راهکار برای سفید شدن مغز گردو پرداخته شود لطفا تا انتهای متن همراه ما باشید و در صورت داشتن هرگونه سوال در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

خرید نهال گردو خوب و سالم یک فاکتور مهم برای احداث باغ گردو است که نیاز است بادقت خریداری شود. نهالستان گلرنگ نهال آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین خرید نهال گردو را انجام دهید.

از آن جایی که نهال‌ گردو پیوندی نسبت به نهال‌های دیگر کیفیت بیشتری دارند، سعی کنید بیشتر سراغ آن‌ها بروید تا دچار ضرر نشوید و زحمات‌تان نیز به هدر نرود. همچنین سعی کنید از بهترین کود برای سفید شدن مغز گردو به صورت مناسب و صحیح استفاده نمایید. در غیر این صورت ممکن است کود مورد نظر عملکرد مناسبی نداشته باشد و درخت گردو نیز نتواند مواد مورد نیاز خود را به خوبی دریافت کند.

عوامل موثر در سفیدی مغز گردو

نوع نژاد نهال گردو

برخی از ارقام نهال گردو ذاتاً نمی توانند محصولات دانه سفید تولید کنند. بنابراین، هنگام خرید نهال گردو ، بهتر است از نژاد آن مطلع شوید و نمونه هایی را انتخاب کنید که عملکرد بسیار بالاتری دارند.

فاقد انواع بیماری و قارچ

همانطور که می دانید؛ گردوهای سالم عموماً محصولات با کیفیت بالاتری دارند. اما گاهی اوقات به دلیل نفوذ قارچ ها و باکتری های مختلف، محصولات و ریشه های درخت آسیب جدی دیده و از بین می روند.

بنابراین اگر می‌خواهید آجیل‌هایی با مغز سفید و مرغوب داشته باشید، بهتر است در صورت ابتلا به بیماری‌های مختلف فوراً آن‌ها را پردازش و دور بریزید.

بیماری سوختگی گردو یکی از شایع ترین بیماری هایی است که می تواند سلامت محصول را به خطر بیندازد و منجر به از بین رفتن محصول شود. برای رهایی از این بیماری باید درخت خود را در پاییز با استفاده از کود درخت گردو ، درخت خود را تقویت کنید.

تغذیه غنی درخت گردو

به طور کلی درختانی که تغذیه کافی دریافت می کنند و دارای مقادیر کافی مواد معدنی ضروری هستند، محصولات پربارتری با مغز سفید خواهند داشت. به همین دلیل بهتر است قبل از کاشت نهال گردو آزمایش خاک انجام شود و سپس خاک را بر اساس آن تغذیه کنید تا بستر مناسبی برای رشد درخت فراهم شود. مراقب باش؛ کود دهی درخت گردو با کودهای مغذی را نباید به مدت کوتاهی محدود کرد و این کار باید به طور مرتب ادامه یابد.

معرفی بهترین کود برای سفید شدن مغز گردو

هرگز اجازه ندهید عناصر درخت گردو تمام شود، بنابراین با انجام آزمایش خاک و برگ در مورد بستر رشد گردو اطلاعات کافی کسب کنید. شاید دلیل عدم تشکیل کامل مغز و سیاه شدن مغز به دلیل خاک و کمبود مواد آلی و مواد مغذی باشد پس از این موضوع غافل نشوید.

اسید هیومیک برای سفید شدن مغز گردو

با توجه به مطالب فوق، درخت گردو نیاز غذایی ویژه و فراوانی دارد، بنابراین هر چه خاکی که درخت گردو در آن کاشته شده غنی تر و حاصلخیزتر باشد، قدرت باردهی درخت و کیفیت محصول به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. . در نتیجه وجود یک بستر غنی منجر به سفید شدن مغز مغز و افزایش تجاری شدن آن می شود.

از سوی دیگر، اگر خاک درخت گردو از نظر عناصر معدنی، میکروارگانیسم‌های مفید و مواد آلی فقیر باشد، ریشه‌ها در بستر نامناسبی قرار می‌گیرند و نه تنها رشد نمی‌کنند، بلکه مواد غذایی از برگ‌ها به اندام‌ها نمی‌رسد. و شاخه ها و در انتها با آجیل های کوچکی مواجه می شوید که دارای حفره های سیاه و چروکیده هستند.

هیومیک اسید یک ماده آلی با عملکرد تضمین شده برای بهبود خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک درخت گردو است که در کوتاه ترین زمان ممکن خاک فقیر را غنی می کند و ریشه ها شروع به رشد، جذب و انتقال مواد غذایی می کنند. به مصرف کننده اندام ها

کود پتاس بالا برای سفید شدن مغز گردو

تامین پتاسیم که یک عنصر پرمصرف است نیز نقش بسیار موثری در پرکردن مغز آجیل دارد که پس از آجیل شدن آجیل به صورت محلول پاشی یا آبیاری درخت گردو نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. لازم به ذکر است که کود غنی از پتاسیم چالکود نیز نقش مهمی در پرکردن مغز گردو دارد.

کود فسفر بالا و نیترات کلسیم برای سفید شدن مغز گردو

فسفر و کلسیم برای رشد درخت گردو و سفید شدن مغز ضروری است. به همان اندازه که گردو در این عناصر کمبود داشته باشد، زمینه برای مغز گردوی سیاه فراهم می شود. بنابراین پس از آجیل شدن گردو ، چندین بار آبیاری و محلول پاشی با کودهای فسفر بالا و نیترات کلسیم انجام دهید.

کود مولتی کمپلکس برای سفید شدن مغز گردو

ریزمغذی ها به ویژه بور، آهن، روی، منگنز و … جایگاه ویژه ای در رشد و سفید شدن مغز دارند. بنابراین، برای حفظ نیاز درخت، پس از برداشت، یادتان باشد که میوه‌دهی پاییزی و میوه‌دهی بهاره را در بهار در حالی که جوانه‌ها متورم می‌شوند انجام دهید! کود مولتی کمپلکس شوک تمام ریز عناصر لازم برای سفید شدن مغز گردو را به بهترین نحو فراهم می کند.

راه حل بلانچ کردن مغز گردو :

چه عواملی رنگ مغز گردو را تعیین می کند؟ چگونه گردو با مغز سفید تولید کنیم؟ راه حل هایی برای سفید کردن مغز گردو دارید. آیا می دانید سفیدی مغز مغز و همچنین سایر خصوصیات میوه آجیل مانند اندازه میوه، سختی پوست، اندازه هسته، نسبت هسته به پوسته و طعم آن، تاثیر بسزایی در کیفیت یک آجیل مرغوب دارد.

عوامل متعددی می تواند روی سفیدی مغز گردو تاثیر بگذارد و باعث تغییر رنگ و سیاه شدن آن شود. در این مقاله سعی شده است چند راهکار برای بلانچ کردن مغز گردو ذکر شود.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها