وام احداث باغ گردو چقدر است؟ شرایط دریافت وام کاشت باغ گردو

29/شهریور/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

وام احداث باغ گردو چقدر است؟ شرایط دریافت وام کاشت باغ گردو : تسهیلات دولتی برای شروع هر طرح کشاورزی قابل اجرا خواهد بود. وام احداث باغ گردو ، نه تنها برای محصولات گردو بلکه برای سایر محصولات نیز تعلق می گیرد. اما درخواست وام احداث باغ گردو جزو یکی از شاخه های با تقاضای زیاد، می باشد که این موضوع با سود بالای حاصل از فروش توجیه می شود.  قبل از آنکه به سراغ وام احداث باغ گردو ، برویم، بهتر است به این سوال جواب دهیم و ببینیم که اصلا چرا باید به سراغ پرورش درخت گردو رفت؟ اجازه بدهید که در این بخش، به صورت مفصل آن را بررسی کنیم. همانطور که گفتیم، ایران سومین کشور در دنیا، از لحاظ تولید گردو می باشد. هر ساله، بیشتر از 1 میلیون و 500 هزار تن گردو در ایران تولید می‌شود و بخشی از آن به مصرف داخلی و بخش دیگری نیز به صادرات اختصاص می‌یابد.

در صورت اقدام به خرید نهال گردو چندلر پیوندی برای احداث باغ ، خریدار میتواند با فاکتور و نامه ی رسمی از نهالستان گردو گلرنگ نهال، به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه نماید و برای هر اصله نهال، حدوداً ۵۰ تا ۶۰هزار تومن یارانه بلاعوض دریافت کند. یارانه تحت عنوان ساماندهی اراضی شیبدار است.

مصرف گردو هیچگاه تمامی نخواهد داشت؛ از گردو تقریبا در هر صنعت و در هر حوزه‌ ای می ‌توان استفاده کرد و کاربرد آن، به نوعی لایتناهی است. به علاوه، بد نیست بدانید درآمد ناخالص حاصل از احداث باغ گردو ، سالانه نزدیک به 3 میلیارد تومان است؛ این رقم تنها از فروش خود محصول به دست می‌آید و به تبع با اندکی خلاقیت و البته دقت کافی، می‌توان این میزان را حتی افزایش نیز داد.

با توجه به همین اوصاف، افراد بسیاری متقاضی اخذ  وام احداث باغ گردو ، می‌شوند. این وام به نسبت، درصد بهره کمتری دارد و اگر شرایط طرح توجیهی آن مهیا باشد، خیلی بی‌دردسر نیز به افراد، اعطا می‌شود. در ادامه، به جزئیات بیشتری درباره این موضوع خواهیم پرداخت.

شرایط لازم برای دریافت وام احداث باغ گردو

برای اینکه بتوانید وام درختکاری، را برای احداث باغ گردو اخذ نمایید، لازم است که شرایط خاصی داشته باشید و یک طرح توجیهی برای کارشناسان، حاضر نمایید. در این طرح، شما باید تمامی اهداف و هزینه‌ های مورد نیاز خود، به علاوه بازدهی‌ها و سود احتمالی را برآورد کنید. در صورتی که این طرح منطقی باشد و کارشناسان آن را تایید نمایند، در نهایت وام به شما اعطا خواهد شد.

از جمله مسائل و مواردی که باید در این طرح‌ها مشخص نمود، به شرح زیر است:

1. مساحت باغ گردو

2. تعداد درختان گردو

3. فاصله و نحوه کاشت درختان گردو

4. موقعیت جغرافیایی محل کاشت

5. اقلیم و آب و هوای محل کاشت

6. برآورد هزینه‌ها، شامل سوخت، آب و

7. هزینه آماده‌سازی محل کاشت

8. سیستم آبیاری باغ گردو

9. ظرفیت تولید

10. تعداد پرسنل

11. سرمایه اولیه

12. برآورد سود احتمالی

13. مدت زمان بازگشت سرمایه

14. میزان سود خالص

تمامی این موارد، برای اخذ وام احداث باغ گردو ، ابتدا باید توسط خود متقاضیان، بررسی شده و به کارشناسان ارائه شوند. کارشناس در صورت تایید اولیه، طرح را مورد بررسی مجدد قرار داده و آن را اصلاح کرده و به صورت دقیق، همه موارد را تعیین می‌کند. سعی کنید که برای آماده‌ سازی اولیه طرح توجیهی، واقع‌گرایانه همه چیز را اعلام نمایید؛ در غیر این صورت ممکن است با درخواست شما مبنی بر اخذ وام موافقت نشود

عوامل دخیل در اخذ وام احداث باغ گردو

چنان که در بخش قبلی ذکر شد، بانک برای اینکه وام احداث باغ گردو و خرید نهال گردو ، را به متقاضیان اعطا کند، اول از هر چیز از آن‌ها می ‌خواهد که خودشان طرحی را به صورت پیشفرض، به بانک ارائه دهند. سپس بانک با فرستادن کارشناسان خود، وضعیت را بررسی می‌کند، در صورت تایید، اصلاحاتی را روی طرح اولیه به وجود می ‌آورد و در نهایت، وام را به افراد، اعطا می‌کند. در این میان، عواملی وجود دارند که می‌توانند بر اخذ وام، تاثیر بگذارند.

از جمله عواملی که می‌توانند در اخذ وام دخیل باشد یا اخذ آن را متوقف و یا تسهیل کنند، به شرح زیر هستند:

هر چه طرح اولیه به واقعیت نزدیک‌تر باشد، احتمال تایید کارشناس نیز بیشتر است.
سوابق و اسم و رسم هر باغدار، در اعطای این وام، تاثیر مستقیم خواهد داشت.
اگر فرد متقاضی به اندازه کافی در پروژه‌ های قبلی‌ اش موفق بوده باشد، حتی ممکن است این وام را بدون ضامن هم دریافت نماید.
هر اندازه که طرح شما جامع ‌تر و کامل‌تر باشد و بتواند سودآوری بیشتری داشته باشد، بهره وام دریافتی از بانک نیز کمتر خواهد بود.
گفتنی است که وام درختکاری، صرفا برای احداث باغ گردو نیست و برای تولید محصولات دیگر از جمله بادام، تمشک، گیلاس، و یا حتی برنج نیز می‌توان از همین تسهیلات بانکی، استفاده نمود.

وام احداث باغ گردو چه شرایطی دارد ؟

پس از آنکه کارشناسان توجیه اقتصادی طرح شما را تایید کردند. سایر شرایط را برای وام احداث باغ گردو ؛ برای شما در نظر می گیرند. این شرایط برای هر باغداری با سابقه کاری و پروژه های قبلی اش متفاوت خواهد بود. چرا که برای بعضی از افراد که دارای سابقه کاری بالایی هستند و در صنعت کشاورزی نیز سرشناس شده اند، ممکن است اعطای وام احداث باغ  بدون نیاز به حضور ضامن انجام گیرد. شرایط بعدی در پرداخت تسهیلات برای کشاورزان، سود دریافتی برای بانک مربوطه می باشد. میزان سود دریافتی برای یک طرح جامع با ارزش می تواند کم بهره لحاظ شود. چرا که در این طرح بانک مربوطه مشتاق به سرمایه گذاری خواهد بود.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها