نهال گردو اصلاح شده باردهی چندبرابر بیشتر

28/شهریور/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

خرید نهال گردو اصلاح شده : یکی از انواع نهال های گردو به نهال گردو اصلاح شده، است که این گردوهای اصلاح شده در تمام خصوصیاتشان با سایرین متفاوت هستند. پس نیاز است که خریداران به خوبی با این نهال گردو اصلاح شده؛ آشنا شوند. گردوهای اصلاح نژاد شده از مقاومت خوبی در برابر بیماری، خشکی و سرمازدگی برخوردار هستند. در این گونه ‌ها با تغییرات ژنتیکی ایجاد شده، نقاط قوت تقویت شده و نقاط ضعف تا حدود زیادی برطرف شده است. در نتیجه انتظار رشد و بازده و باردهی بهتری را می‌توان از آن‌ها داشت. به همین دلایل، خرید نهال گردو اصلاح شده، طرفداران و خریداران بیشتری نیز دارد.

خرید نهال گردو خوب و سالم یک فاکتور مهم برای احداث باغ گردو است که نیاز است بادقت خریداری شود. نهالستان گلرنگ نهال آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین خرید نهال گردو را انجام دهید.

نهال گردو اصلاح شده ؛ به یک گونه ی مقاومی تبدیل شده است و دیگر تمام ویژگی های آن اصلاح و تمام معایب آن جبران گردیده است. گردو های اصلاح شده؛ نسبت به سایر ارقام معمولی نهال گردو، از تقاضای بیشتری برخوردار است و در دنیای نوین کشاورزی هم تاکید می شود که برای اهداف میان مدت از کاشت نهال گردو اصلاح شده، شروع کنید. در این مقاله قصد داریم تمام ویژگی ها و خصوصیات نهال گردو اصلاح شده؛ را توضیح دهیم

با پیوند نهال گردو چه تغییری در گردوها ایجاد می شود ؟

در نهال گردو اصلاح شده تمامی ویژگی های ظاهری مانند ( روشن شدن مغز گردو ها، افزایش باردهی بر روی شاخه ها، مقاومت در برابر سرما و گرما، افزایش درصد چربی، درشت شدن گردوها، سهولت جدا شدن از پوست و … ) تقویت می شود و تغییر می کند. این افزایش در گردوهای اصلاح شده به قدری مهم و مطلوب است که تمام باغداران سراسر دنیا را به خود جلب می کند. باتوجه به دلایل گفته شده تقاضا به همین نسبت در نهال گردو اصلاح شده سالانه افزایش می یابد. به طور مثال در گردوهای معمولی ، مغز گردوها می توانند به هر علتی روشن نشوند، یا باردهی بر روی شاخه ها را تنها با اضافه کردن کودهای شیمیایی و کود حیوانی مقدار کمی می شود افزایش داد. در خصوص مقاومت نهال گردو معمولی هم نمی توانیم انتظار زیادی از آن ها داشته باشیم چرا که با تغییر فصل؛ ممکن است نتوانند از پس باد و طوفان و یخ زدگی ها بر بیایند پس در این میان آسیب پذیر تر می شوند.

گردوهای معمولی را نمی توان تضمین کرد که حتما درشت و گرد خواهند شد؛ حتی در زمان باردهی و برداشت محصولات هم ممکن است با مشکلات دیگری درگیر شوند.

درصد چربی در انواع گردوها همان طور که می دانید، متفاوت است و همین علت می تواند باعث افت سود دهی شما شود.

زمانی که نهال گردو پیوند خورده و به یک گونه ی جدید و اصلاح شده ای رسیده باشد، تمام ویژگی هایی که به آن ها اشاره کردیم به بهترین فرم و شکل خود در می آیند.

نهال گردو اصلاح شده به چه معناست ؟

برای نهال گردو اصلاح شده، باتوجه به تغییراتی که بر روی آن ها انجام می شود، درواقع اصلاحاتی بر روی ویژگی های آن انجام شده، حال به یک نهال گردو اصلاح شده ای؛ رسیده ایم که قابلیت این را دارد که میزان باردهی اش متفاوت تر از قبل شود. در واقع این نهال به این معنی است که دوره ی پیوند خوردن را پشت سر گذاشته است و این پیوند خوردن با یک نهال گردو پیوندی در زمان مناسب انجام می شود. انواع نهال های گردو اصلاح شده؛ قابل پیوند زدن هستند و می توانند سایر ویژگی های منفی نهال گردو را اصلاح کنند.

شما می توانید برای تغییرات مثبت و جدید باغ گردو از خرید نهال گردو اصلاح شده شروع کنید. اگر احساس می کنید که نهال های گردو در باغ شما قابل پیوند زدن هستند و همچنان باردهی خوبی دارند، بهتر است که عملیات پیوند زدن نهال گردو را زیر نظر یک فرد متخصص انجام دهید. به دلیل این که پیوند زدن نهال ها یک سری شرایط و اصول خاصی دارند که اگر به درستی انجام نشوند، به یک عامل تقویت کننده تبدیل نخواهند شد

خصوصیات نهال گردو اصلاح شده (پیوندی):

مقاومت در برابر سرما
دیرگل بودن
مقاومت در برابر آفات
باردهی بسیار بیشتر
میوه ‌هایی با شکل گرد و درشت‌ تر
میوه‌ های مرغوب ‌تر با پوست نازک‌تر
مغز چرب‌تر با رنگ روشن‌تر
مغز سنگین‌تر و درشت‌تر
عملکرد بهتر و شروع باردهی در سال اول
تحمل خشکی مناسب
افزایش حداکثر عملکرد در هکتار

اشاره نمود. همچنین میوه‌های این ارقام درشت تر و چرب تر هستند. و توجه خریداران زیادی را به خود جلب میکنند.  بنابراین خرید نهال گردو اصلاح شده و کاشت آن در باغ میتواند بالاترین درآمدزایی را برای شما به همراه داشته باشد.

انواع نهال گردو اصلاح شده

نهال گردو ژنوتیپ

نهال گردو خوشه ای

نهال گردو فرنور پیوندی

نهال گردو چندلر پیوندی

اما چرا استفاده از نهال گردو اصلاح شده توصیه می شود؟

این امکان وجود دارد که با پیوند گونه‌ ها و ارقام برتر، مقاوم‌ تر و پربازده‌ تر بر پایه پیوند، گیاهی مقاوم‌ تر در برابر بیماری‌ها داشته باشیم که میوه‌ ای با کیفیت ‌تر تولید کرده و از نظر صرفه اقتصادی نیز سود بیشتری داشته باشد.

فلسفه استفاده از پیوند و ایجاد نهال‌ گردو اصلاح شده نیز همین می باشد که بتوانیم نهال گردویی داشته باشیم که در عین اینکه مقاومت بیشتری از خودش در برابر بیماری‌ها و آفات و تنش‌ها نشان می‌دهد، محصول و میوه‌ هایی با کیفیت ‌تر و مرغوب ‌تری تولید کند که در نهایت باعث باروری بیشتر و به دست آمدن سود و صرفه اقتصادی بیشتر گردد.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها