درآمد باغ گردو چقدر است؟

3/آبان/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

درآمد باغ گردو چقدر است؟ آیا درآمد میلیاردی از باغ گردو صحت دارد؟ گردو یکی از مرغوبترین خشکبارهای ایران است که در سال‌های اخیر قیمت این خشکبار رشد چشمگیر و قابل توجه‌ای داشته‌ است. همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی به دنبال خرید نهال گردو و احداث باغ گردو باشند.باغات گردو را باغات طلای سبز یا نگین سبز معرفی می کنند دلیل این نامگذاری نیز همین سود و درآمد بسیار بالای باغات گردو است. از نظر اقتصادی، شما با داشتن سرمایه‌ای متوسط و اولیه برای احداث باغ می‌توانید با خرید نهال گردو و کاشت آن در سال اول به باردهی محصول رسیده و سرمایه اولیه خود و حتی بیشتر از آن ‌را نیز به دست آورید.

برای رسیدن به سود و درآمد بالا از باغ گردو باید نهال گردو مناسب را برای کاشت انتخاب کنید

بطور کلی باغ گردو بسیار سوددهی و درآمد بالایی را دارد اما تنها به کاشت یک رقم نهال گردو اکتفا نمی کند و باید یکسری رسیدگی ها و اقدامات برای رشد بهتر و بیشتر نهال گردو صورت بگیرد.

اگر بتوانیم بهترین رقم نهال گردو را بکاریم و تمامی رسیدگی های لازم را به خوبی لحاظ کنیم حتما می توانیم به یک سود یک میلیاردی و حتی بیشتر از باغ گردو برسیم.

ارقام نهال گردو چندلر پیوندی و  نهال گردو فرنور و .. که جزو ارقام عالی در باردهی هستند اگر به خوبی کاشته شوند و به آنها برسیم شاهد باردهی بسیار خوبی از باغ خود خواهیم بود.

به عنوان مثال که هر درخت گردو حدود 70 تا 100 کیلوگرم به طور تقریبی بار گردو می دهد حالا اگر تعداد درختان گردو در یک باغ با رعایت اصول کاشت نهال گردو در نظر گرفته شود و  120 عدد باشد 8 هزار کیلوگرم گردو خشک را می توانید برداشت کنید.

حالا 8000 کیلوگرم گردو را با قیمت 150000 تا 180000 تومان حساب کنید.این تفاوت قیمت بستگی به میزان کیفیت و مرغوبیت گردوها دارد

از چه زمانی به سود و درآمد میلیاردی از باغ گردو می رسیم؟

باغات گردو مثل دیگر کارها نیاز به زمان و تلاش دارد.هر نهال گردو که کاشته شود در سال های اول نمی توان از آن سود بالایی را بدست آورد و به درآمد زیادی رسید بیشترین میزان سود از سال 10 به بعد است وقتی درختان گردو 15 تا 20 ساله می شوند دیگر می توانید بک برداشت عالی از نهال گردو خود داشته باشید و به نهایت سود برسید.

فاکتورهای مهم در سود و درآمد میلیاردی باغ گردو

وقتی می گوییم با کاشت نهال گردو می توانید به یک سود عالی و درآمد میلیاردی برسید بایستی تمامی جوانب کاشت نهال گردو را در نظر داشته باشید.

در ابتدا احداث باغ گردو نیازمند صبر و تحمل است.یعنی شما باید تا 10 سال برای باردهی تجاری صبر داشته باشید.

چگونه می توانیم باردهی اقتصادی را از درخت گردو داشته باشیم؟

اینکه تنها یک مکانی را برای احداث باغ گردو در نظر بگیرید و تعدادی نهال گردو را بکارید کافی نیست در ابتدا باید یکسری بررسی ها و مشاوره برای احداث باغ گردو صورت بگیرد.

در ابتدا سعی کنید بهترین نهال گردو را برای کاشت انتخاب کنید تا شاهد باردهی بالا و کیفیت مطلوبی از درخت گردو باشید.

حتما باید رسیدگی های لازم برای بالا رفتن میزان باردهی انجام شود.از کود مناسب درخت گردو استفاده کنید و سعی کنید حتما به آبیاری، هرس کردن درخت گردو خود توجه داشته باشید.

برای رسیدن به سود میلیاردی از باغ گردو باید به نهال گردو که انتخاب می کنید توجه داشته باشید

بهترین نهال گردو با بازدهی بالا 

نهال گردو چندلر پیوندی

نهال گردو چندلر از ارقام نهال گردو است که باردهی تجاری داشته و در اقلیم معتدل رشد خوبی دارد و می توان بهترین محصولات را از آن برداشت کرد.

از هر درخت گردو چندلر می توان از 70 تا 80 کیلوگرم بار گردو برداشت کرد این رقم را برای افرادی که می خواهند درختان گردو آنها باردهی اقتصادی داشته باشد توصیه می کنیم

نهال گردو فرنور پیوندی

شاید بگویید در منطقه ای سردسیر زندگی می کنید و در این مناطق اگر نهال گردو بکارید محصولات دچار سرمازدگی می شوند اما نهال گردو فرنور جزو ارقام مقاوم به سرما می باشد که شرایط اقلیمی سردسیر را به خوبی تحمل می کند.

رقم گردو فرنور بازدهی عالی داشته و می توانید گردوهای درشت و باکیفیت به همراه پوست کاغذی را از روی درخت برداشت کنید.

این دو رقم جزو بهترین نهال گردو روز دنیا هستند که باردهی بالا و کیفیت بسیار مطلوبی را به همراه دارند

آگاهی از شرایط اقلیمی و آب و هوایی مهمترین نکته در سود درخت گردو

می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین بخش هر کاری آگاهی از آن است که بدانیم کجا ایستاده‌ایم؟ حتما قبل از انتخاب نهال گردو، اطلاعات زیر را جمع آوری کنید:

1. آب و هوای منطقه

2. حداقل درجه سردی و گرمی هوا

3. رطوبت منطقه و میزان بارش سالیانه

4. ارتفاع از سطح دریا

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها