بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

22/تیر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل : اگر شما هم در شهر یا روستایی معتدل زندگی می‌کنید و قصد دارید باغ کوچکی را برای سرگرمی و تفریح خود ایجاد کنید، یا حتی اگر به فکر کاشتن یک یا چند درخت گردو در حیاط خانه‌تان هستید و اگر به کاشت درخت گردو به چشم یک پروژه‌ی اقتصادی نگاه می‌کنید و می‌خواهید از آن درآمدزایی کنید، باید بدانید کاشتن بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل، چه اصولی دارد و چگونه می‌توان بیشترین بازده را از کاشت این درخت سودمند به دست آورد. مناطق معتدل دارای آب و هوای مرطوب مدیترانه‌ای هستند. در این مناطق تابستان ها نسبتاً گرم و زمستان ها نیز نسبتا سرد است. بنابراین نهال گردو از شرایط مناسبی برای رشد و باروری در این مناطق برخوردار است. در کل به منطقه ای که نه زیاد سرد و نه زیاد گرم باشد منطقه معتدل می گویند که برای پرورش درخت گردو شرایط بسیار ایده آلی است. جالب است بدانید که پربازده ترین نهال گردو نیز در مناطق معتدل رشد می کند. بنابراین افرادی که قصد احداث باغ گردو در مناطق معتدل دارند می توانند سودهای خوبی از باروری انواع درخت های گردو مناسب با مناطق معتدل کسب کنند.

نهال گردو چندلر پیوندی

جالب است بدانید نهال گردو چندلر که می‌تواند برای خرید نهال گردو در مناطق معتدل ، مورد استفاده قرار بگیرد، اولین بار توسط تیم تحقیقات کشاورزی دانشگاه کالیفرنیای آمریکا تغییر و توسعه پیدا کرد. تحقیقات جدید نشان می‌دهند بیش از 90 درصد از شاخه‌های درخت حاصل از نهال چندلر بارور شده و محصول خواهند داد.

کیفیت بسیار بالای گردوی تولیدی نهال چندلر، باعث شده تا شرکت‌های تولیدکننده آجیل در ایران و جهان بر روی کشت و خرید این گونه، حساب ویژه‌ای باز کنند. جالب است بدانید درختی که از نهال گردو چندلر حاصل می‌شود، می‌تواند بیش از صد سال عمر کند.

نهال گردو اسراییلی

اگر با آب و هوای مدیترانه‌ای کشورهای غربی ایران مثل لبنان، اسراییل – فلسطین و غرب سوریه آشنا باشید، می‌دانید که این کشورها به دلیل قرارگیری در مجاورت دریای مدیترانه، آب و هوایی بسیار معتدل و دلپذیر دارند و موقعیت جغرافیایی ایده‌آل آن‌ها باعث شده تا این مناطق به یکی از بهترین مناطق برای کشت گیاهان مختلف تبدیل شوند.

نهال گردوی اسراییلی که یک نهال ژنوتیپ (نهالی که با استفاده از تغییر ژنوم گیاه به عمل آمده) است، با آب و هوای مدیترانه‌ای این مناطق بسیار سازگار است. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید پاسخ سوال کاشتن بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل، ایران چه نهالی است، یکی از پاسخ‌های شما نهال گردو اسراییلی یا فلسطینی است.

ویژگی‌ های نهال گردوی اسراییلی

برخلاف تصور رایج، این نوع از نهال گردو یا همان (Walnut Seedlings) بعد از پایان مراحل رشد، به درختی تنومند تبدیل نخواهد شد و اصطلاحا به آن پاکوتاه گفته می‌شود. در ایران به غیر از شهرهای شمالی و جنوبی که به علت قرارگیری در مجاورت دریا، آب و هوایی مرطوب دارند.

همچنین به غیر از شهرهایی که به واسطه‌ی قرارگیری در مناطق کوهستانی یک منطقه‌ی سردسیری به حساب می‌آیند، سایر مناطق که از نظر آب و هوایی به آب و هوای کشورهای مجاور دریای مدیترانه نزدیک‌ هستند، مناطق خوبی برای کشت نهال گردو اسراییلی (فلسطینی) محسوب می‌شوند.

نهال گردو خوشه ‌ای

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای کاشتن بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل ، پیش رو دارید، نهال گردو خوشه‌ ای یا همان Clustered Walnut Seedling است. تحقیقات معتبر علمی در سطح جهان نشان می‌دهند که این درخت‌ها در مناطق آب و هوایی معتدل، می‌توانند تا نزدیک به 20 متر هم بلند شوند.

نهال گردو ژنوتیپ

تیم‌های تحقیقاتی کشاورزی توانسته‌اند با ارزیابی 15 ژنوتیپ مختلف درخت گردو، نهال ژنوتیپی برتر آن را از میان ژنوم این گیاه استخراج کنند. نهال گردو ژنوتیپ برتر هم که بر اساس همین فرآیند تولید شده است، یک نهال گردوی تجاری است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی، انتخاب بسیار مناسبی باشد.

زمان باردهی یک ساله و مقاومت نهال ژنوتیپ برتر آریا در برابر دمای پایین، باعث شده تا برای کاشت بهترین نهال گردو در مناطق معتدل ، روی این نهال حساب باز کنند. این نهال که با استفاده از فرآیندهای دقیق ژنتیکی تهیه شده است، زمانی که به باردهی برسد می‌تواند در هر درخت نزدیک به 60 کیلوگرم گردوی مرغوب تولید کند.

نتیجه گیری بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل

همانطور که مشاهده کردید خرید بهترین نهال گردو برای مناطق معتدل ، اصول و قواعدی دارد که باید به آن‌ها آگاه باشید. از طرفی آمیختن فرهنگ غذایی مردم ایران با دانه درخت گردو که از خانواده‌ی گردوییان است، باعث شده تا همیشه تمایل افراد برای کاشت نهال گردو زیاد باشد.

نهالستان گلرنگ نهال آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین خرید نهال گردو را انجام دهید.

پرورش بهترین نهال گردو به موضوع دیگری هم بستگی دارد؛ این نهال قرار است به چه منظور مورد استفاده قرار بگیرد؟ هدف از کاشت نهال ایجاد یک باغ انبوه گردو است یا بیشتر استفاده از سایه درخت مد نظر است؟ مناطق معتدل ویژگی‌هایی دارند که بسیاری از نهال‌های گردو نمی‌توانند در آن‌ها، بازده مناسبی داشته باشند. بنابراین برای کشت نهال گردوی متناسب با هر منطقه جغرافیایی، باید حتما ویژگی‌های هر منطقه را در نظر گرفت و با توجه به آن، اقدام به کاشت نهال کرد.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها