خواص روغن گردو؛ ۱۴ خاصیت درمانی این روغن سرشار از امگا ۳

5/اردیبهشت/1397 وبلاگ
بدون دیدگاه

 خواص روغن گردو؛ ۱۴ خاصیت درمانی این روغن سرشار از امگا ۳  : نام علمی گردو Juglans regia (گردوی ایرانی) است. روغن گردو معمولا با روش پرس سرد به‌دست می‌آید یا برای استخراج آن از پرس گرم و تصفیه استفاده می‌شود. این روغن یکی از گران‌ترین روغن‌های طبیعی موجود در بازار است و روغن گردوی استخراج‌شده ازطریق تکنیک‌های پرس سرد، احتمالا گران‌تر هم باشد.

اگر نوع وارداتی روغن گردو را به‌جای روغنی که به‌طور محلی در کشور شما تولید شده خریداری کنید، قیمت آن باز هم افزایش می‌یابد. امروزه روغن گردو در جهان محبوبیت فراوانی پیدا کرده است و در بسیاری از کشورها تولید می‌شود، بنابراین پیدا کردن نوع محلی و داخلی آن نباید کار سختی باشد.

روغن گردو به‌راحتی دردسترس و در تمام جهان شناخته‌شده است. ولی بسیاری از مردم هنوز از این روغن همه‌کاره بهره نمی‌برند، زیرا از خواص روغن گردو آگاهی ندارند. پس از مطالعه‌ی این مقاله و شناخت خواص روغن گردو متوجه خواهید شد که چرا روغن گردو بهترین روغن در نوع خود است و خواص سلامتی فراوانی دارد و احتمالا مصرف آن را شروع می‌کنید.

خواص روغن گردو و کاربردهای آن

کسانی که از روغن گردو استفاده می‌کنند، معمولا دچار پسوریازیس، اگزما، آفتاب سوختگی، پیری زودرس، ضعف سیستم ایمنی، چاقی، ریزش مو، شوره‌ سر، چین و چروک، فشار خون بالا، استرس، اضطراب و دیابت هستند یا درمعرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند. روغن گردو دارای چربی‌های تک‌اشباع‌نشده (monounsaturated) و چنداشباع‌نشده (polyunsaturated)، به‌ویژه لینولئیک (linoleic)، گاما لینولنیک (gamma-linolenic) و اسیدهای اولئیک (oleic acids) است. بسیاری از این چربی‌ها به‌صورت ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی عمل می‌کنند و از انواع خوب چربی به‌شمار می‌روند، زیرا به‌سرعت به انرژی تبدیل می‌شوند و اثرات مفید فراوانی دارند.

۱. کاهش تشکیل پلاک‌های آترواسکلروزی و کمک به سلامت قلب و عروق

پلاک‌های آترواسکلروزی به‌دلیل ترکیبی از عوامل شامل کلسترول بد، مصرف بالای چربی، عملکرد انسولین و فرایندهای التهابی شکل‌گرفته در واکنش به آسیبی عروقی ایجاد می‌شوند. روغن گردو به کاهش تشکیل این رسوبات کمک کند، زیرا سرشار از چربی‌های چنداشباع‌نشده و تک‌اشباع‌نشده‌ی فاقد کلسترول است که برای پایین آوردن سطح پروتئین انتقال‌دهنده‌ی LDL (لیپوپروتئین کم‌چگالی یا در زبان عامه، چربی بد) مفید است. این مسئله موجب کاهش احتمال تشکیل رسوب در دیواره‌ی رگ‌های خونی می‌شود و به‌علاوه روغن گردو نیز یک چربی ضدالتهابی است. این ویژگی روغن گردو برای بهبود سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.

به‌طور کلی این روغنِ فاقد کلسترول برای بهبود سلامت قلب عالی است، زیرا موجب افزایش گردش خون، کاهش رسوب چربی، افزایش انرژی و کاهش فشار خون می‌شود. این اثرات درکنارهم موجب پایین آمدن خطر تصلب شرایین (atherosclerosis، سخت شدن سرخرگ‌ها)، حمله‌ قلبی و سکته‌ مغزی می‌شود.

شما می توانید خرید نهال گردو ؛ خود را با خیالی آسوده از نهالستان گلرنگ نهال انجام دهید. تولید و عرضه ی تمامی ارقام نهال همراه با ضمانت بازگشت کالا بوده و با مجوز سازمان جهاد کشاورزی می باشد، همچنین ارسال نهال به تمامی نقاط کشور ظرف 48 ساعت صورت می پذیرد.

برچسب ها

نهال گردو کاربرد روغن گردو روغن گردو



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها